ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

  •           Δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλες και όλους ανεξάρτητα από το φύλο, το χρώμα, την εθνότητα, την κοινωνική προέλευση, τις θρησκευτικές και πολιτικές πεποιθήσεις, την ηλικία, τη σωματική υγεία και ακεραιότητα, εφόσον έχουμε και τα ίδια δικαιώματα.
  • Αναγνωρίζουμε ότι κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός˙ είμαστε όλοι ίσοι, αλλά όχι ίδιοι. Σεβόμαστε κάθε άνθρωπο και προασπιζόμαστε την ακεραιότητα της προσωπικότητάς του.
  • Η συμπεριφορά μας πρέπει να σηματοδοτεί τον ρόλο και τη σχέση μας προς τους άλλους, χωρίς να προκαλούμε αισθήματα ανωτερότητας ή κατωτερότητας.
  • Αναγνωρίζουμε τις αρμοδιότητες των άλλων και φροντίζουμε ώστε η στάση μας και η συμπεριφορά μας να μην έρχεται σε σύγκρουση με αυτές.
  • Επιδιώκουμε να γνωρίσουμε τις απόψεις των άλλων και υποστηρίζουμε το δικαίωμα έκφρασης.
  • Δεχόμαστε τις αποφάσεις της πλειοψηφίας και σεβόμαστε το δικαίωμα της μειοψηφίας να εκφράζει τις απόψεις της.
  • Επιδιώκουμε να συνεργαζόμαστε με τους άλλους και αναζητούμε τρόπους συνεργασίας ακόμη και όταν υπάρχουν διαφωνίες και αντιρρήσεις.
  • Αναγνωρίζουμε την ιδιαιτερότητα των χώρων και της λειτουργίας του σχολείου και φροντίζουμε ώστε η συμπεριφορά μας να είναι ανάλογη.
  • Προασπιζόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οι υποχρεώσεις μας όμως προς το σύνολο υπερισχύουν του ατομικού μας συμφέροντος.
  • Δεσμευόμαστε να τηρούμε πάντα τους κανόνες της Σχολικής Κοινότητας. Η προσπάθεια για αναθεώρησή τους είναι το ζητούμενο της αποτελεσματικής επικοινωνίας με τους μαθητές σε καμία περίπτωση όμως δεν συνεπάγεται την παράβασή τους.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται οι μαθητές/τριες να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

 

Σε αυτό το πλαίσιο οι μαθητές/ριες οφείλουν:

 o Να προσέρχονται εγκαίρως στο σχολείο πριν την έναρξη των μαθημάτων. Σε περίπτωση πρωινής καθυστέρησης περνάνε από το γραφείο του Διευθυντή. Το ίδιο ισχύει και όταν αποβάλλονται από την τάξη. Για κάθε αδικαιολόγητη καθυστέρηση σημειώνεται μία απουσία.

o   Να προσέρχονται εγκαίρως στην τάξη μετά το διάλειμμα, εξασφαλίζοντας έτσι την εύρυθμη λειτουργία της διδακτικής διαδικασίας.

o Να συμπεριφέρονται με ευγένεια και σεβασμό στους/στις εκπαιδευτικούς και τους/τις συμμαθητές/τριές τους. Οι οποιεσδήποτε διαφορές θα πρέπει να λύνονται με ειρηνικό τρόπο και γενικά θα πρέπει να ακολουθούν τις υποδείξεις του εφημερεύοντα καθηγητή.

o   Να συμπεριφέρονται φιλικά σε όλους τους συμμαθητές και όλες τις συμμαθήτριές τους
και να προστατεύουν ενεργητικά όσους/ες δέχονται ενοχλητικά πειράγματα ή άλλου
είδους βία, εκφοβισμό ή παρενόχληση.

o    Να μιλούν, χωρίς να φοβούνται, στους/στις εκπαιδευτικούς του Σχολείου ή και στον Διευθυντή για προβλήματα που αντιμετωπίζουν  με τους συμμαθητές/τριές τους.

o    Να αναφέρονται στον/στην εκπαιδευτικό της τάξης τους ή και στον Διευθυντή του
Σχολείου για κάθε περιστατικό το οποίο αντιλαμβάνονται και υποψιάζονται πως
εμπεριέχει βία οποιασδήποτε μορφής, ακόμη και εάν δεν εμπλέκονται οι ίδιοι/ες
με οποιοδήποτε τρόπο.

o   Να χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες των μαθητών/τριών, σύμφωνα με το φύλο τους,
και να τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής. Οι τουαλέτες να κλειδώνονται
μετά από κάθε χρήση και το κλειδί να παραδίδεται κάθε φορά στα γραφεία των
καθηγητών.

o   Να φροντίζουν για την ασφάλεια όλων όσων ζουν και κινούνται στον χώρο του
Σχολείου, στο μέτρο, πάντα, των δυνατοτήτων της ηλικίας τους.

o Να χρησιμοποιούν τα πράγματα των συμμαθητών/τριών τους μόνο ύστερα από σύμφωνη γνώμη τους. Να προσέχουν και να μην προκαλούν φθορά σε αντικείμενα που δεν τους ανήκουν.

o Να έρχονται προετοιμασμένοι/ες στο Σχολείο όσον αφορά στις μαθητικές τους υποχρεώσεις (εξοπλισμός, καθήκοντα, δουλειά στο σπίτι) .

o   Να συμμετέχουν στο μάθημα σεβόμενοι/ες τον/την εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές
τους και το κλίμα που πρέπει να επικρατεί στην τάξη.

o   Να μην ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους/τις συμμαθητές/τριές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

o   Να μην προσβάλλουν ή να αποκλείουν συμμαθητές/τριές από ομαδικές δραστηριότητες, παρακινώντας και άλλους/ες να κάνουν το ίδιο ή να ειρωνεύονται και να ασκούν κακόβουλη κριτική. 

o   Να αποφεύγουν να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.

o    Να  μην παραμένουν, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, στις αίθουσες ή στους διαδρόμους χωρίς την παρουσία υπεύθυνου εκπαιδευτικού.

o   Να μην καταναλώνουν αναψυκτικά, ροφήματα ή να μασάνε τσίχλα κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

o   Να προφυλάσσουν τον εξοπλισμό της αίθουσάς τους και του Σχολείου γενικότερα από φθορές.

o   Να αποχωρούν από το σχολείο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μόνο με άδεια από την Δ/νση και αφού πρώτα έχουν ενημερωθεί οι γονείς /κηδεμόνες τους για την παραλαβή τους.

Το Σχολείο πιστεύει ότι η αντιμετώπιση των προβλημάτων συμβίωσης μέσα από το διάλογο και την πειθώ είναι ένα τρόπος αντιμετώπισης που δείχνει το επίπεδο πολιτισμού και την ποιότητα ενός κοινωνικού οργανισμού, όπως είναι η σχολική μονάδα. Όταν όμως οι συμπεριφορές αυτές εξακολουθούν να προκαλούν και να διαταράσσουν το καλό κλίμα  της σχολικής κοινότητας είναι υποχρεωμένο να πάρει αποφάσεις και να λάβει παιδαγωγικά μέτρα, για να προστατέψει το αγαθό της ομαλής συμβίωσης εντός της.

Οι συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν είναι η προφορική παρατήρηση, η ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα, η επίπληξη, η αποβολή μιας (1) ημέρας, η αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

 Σε κάθε περίπτωση ένα σύστημα συνεπειών που έχουν σχέση με τις επιλογές και την παραπτωματική συμπεριφορά των μαθητών/τριών στο Σχολείο είναι σε ισχύ και σε διαρκή διαμόρφωση.

ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ

 

Η πάγια θέση του Σχολείου είναι ότι τα κινητά τηλέφωνα αποσυντονίζουν την εκπαιδευτική
διαδικασία, διαλύουν την τάξη και αποτελούν πιθανά αντικείμενα κλοπής.

 

·   Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας απαγορεύεται η κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών στους χώρους του σχολείου (Υ.Α. 132328/Γ2/7-12-2006, Εγκύκλιος 100553/Γ2/4-9-2012 Υπουργείου Παιδείας).

·        Η ανάγκη επικοινωνίας των μαθητών για θέματα
ασθενείας μπορεί να καλυφθεί με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το
σχολείο.

· Εάν παρόλα αυτά εντοπιστεί να λειτουργείκινητό τηλέφωνο ή συσκευή αναπαραγωγής ή λήψης ήχου και εικόνας στον χώρο του σχολείου ή στην τάξη, δίδεται στον μαθητή από τον διδάσκοντα/ εφημερεύοντα καθηγητή ωριαία αποβολή. Στη συνέχεια με απόφαση του Διευθυντή του σχολείου επιβάλλεται κλιμακούμενη ποινή σε περίπτωση μη συμμορφώσεως του.

·      Υπενθυμίζεται ότι η παράνομη ανάρτηση οπτικού ή ηχητικού υλικού στο διαδίκτυο ενέχει ποινικές ευθύνες για τους όποιους
αυτουργούς.

·        Στο χώρο των αιθουσών οι σταθεροί και οι φορητοί υπολογιστές μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο από τους καθηγητές. 

 

ΚΑΠΝΙΣΜΑ

 Το κάπνισμα απαγορεύεται αυστηρά σε όλους τους χώρους του Σχολείου για αυτονόητους λόγους προστασίας της υγείας των μαθητών και γενικότερα  της δημόσιας υγείας. (Υπουργική απόφαση, αρ. 88202/25-06-2009(ΦΕΚ, Β΄1286)

Σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω διατάξεων ο Σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει για το είδος του παιδαγωγικού μέτρου που θα επιβληθεί στον μαθητή/τρια.  

 

Ολόκληρος ο κανονισμός λειτουργίας της σχολικής μονάδας.