KONSTANTINOPOLIS – ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Το εκπαιδευτικό επιτραπέζιο παιχνίδι «Konstantinopolis» που εκπονήθηκε από ομάδα μαθητών και καθηγητών του 4ου Γυμνασίου Άργους  κέρδισε το 1ο βραβείο στο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου & Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού.

Ο διαγωνισμός οργανώθηκε από τον Εθνικό  Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας  με αρ. έγκρισης Υ.ΠΑΙ.Θ. Φ15/92788/Δ2/15-07-2020.

Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/-τριές μας που κατάφεραν μέσα σε αυτή τη συγκυρία με αντίξοες συνθήκες εργασίας να διακριθούν στην πρώτη θέση και να προσεγγίσουν  όλους τους στόχους του διαγωνισμού που ήταν οι εξής:

Η εξοικείωση των μαθητών και εκπαιδευτικών με μεθόδους της παιχνιδοκεντρικής μάθησης (game-based learning) και ανάπτυξη των δεξιοτήτων σχεδιασμού παιχνιδιού (game design), στο ευρύτερο πλαίσιο των ΤΠΕ και των ΜΙΤ Δεξιότητες Τεχνολογίας και Επιστήμης. Μαθητοκεντρική προσέγγιση της γνώσης, προαγωγή ανοικτού περιβάλλοντος για μάθηση μέσω της ανακάλυψης και της δημιουργικής προσέγγισης και επίλυσης προβλημάτων, απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, ψηφιακός & τεχνολογικός γραμματισμός, γραμματισμός στα Μέσα (media literacy).

 • Η εξοικείωση εκπαιδευτικών και μαθητών με σύγχρονα μοντέλα και εργαλεία εκπαίδευσης, που βασίζονται στη διευρυμένη προσέγγιση S.T.E.A.M. (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), και παράλληλα σύνδεση των μοντέλων αυτών με ευρύτερες θεματικές και μαθησιακά περιεχόμενα (π.χ. ιστορία), ενισχύοντας διαθεματικές και οριζόντιες προσεγγίσεις.

• Η έμπρακτη κατανόηση από τους μαθητές εννοιών μηχανικής, σχεδιασμού, παραγωγής, ανάλυσης αποτελεσμάτων, δοκιμών ελέγχου, σχεδιασμού και υλοποίησης ενός πολύπλευρου έργου (project).

Η καλλιέργεια της διαθεματικότητας και της διεπιστημονικότητας, μέσα από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη πρωτότυπων μαθητικών προσεγγίσεων σε ιστορικά θέματα με σκοπό τη δημιουργία παιχνιδιών, επιτραπέζιων και ψηφιακών.

• Η ανάπτυξη και ενθάρρυνση της μαθητικής πρωτοβουλίας, καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της μηχανικής σχεδιαστικής και υπολογιστικής σκέψης, καθώς και της δημιουργικότητας των μαθητών.

• Η προώθηση του ομαδοσυνεργατικού πνεύματος μέσα από την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών ιδεών και πρακτικών διδασκαλίας, για την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης των μαθητών, μέσα από δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η οργάνωση του χρόνου και κατανομή δραστηριοτήτων.

Leave a Reply